Miejsce Urząd Gminy Kobylnica 
Referat Budownictwa, Gospodarki Przestrzennej i Ochrony Środowiska
Adres: ul. Główna 20, 76-251 Kobylnica
Numer pokoju: 21
W godzinach: 
W poniedziałki: 07:30-16:30
Od wtorku do czwartku: 07:30-15:30
W piątki: 07:30-14:30
Numer telefonu: 59 842 90 70 wew. 240
E-mail: kobylnica@kobylnica.pl
Fax: 59 842 90 72
Wymagane dokumenty

I - zgodnie z ustaleniami planu miejscowego (art. 93 ustawy o gospodarce nieruchomościami), a w przypadku jego braku z przepisami odrębnymi lub z warunkami określonymi w decyzji o warunkach zabudowy (art. 94 ustawy o gospodarce nieruchomościami):
1. Dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości.
1a. Odpis z rejestru przedsiębiorców (w przypadku spółek prawa handlowego, spółdzielni, przedsiębiorstw).
2. Wypis z katastru nieruchomości (ewidencji gruntów
i budynków) i kopia mapy katastralnej, obejmująca   nieruchomość podlegającą podziałowi.
3. Decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu (w przypadku braku planu miejscowego).
4. Wstępny projekt podziału (minimum 3 egzemplarze) -
z wyjątkiem podziałów, o których mowa w art. 95 ustawy o gospodarce nieruchomościami tj. niezależnie od ustaleń planu miejscowego i 
5. Pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków ,
w przypadku nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków.
6. Postanowienie opiniujące wstępny projekt podziału (po uzyskaniu pozytywnej opinii Referatu Budownictwa i Planowania Przestrzennego), oraz dokumenty które podlegają przyjęciu do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego tj.:
7. Protokół przyjęcia granic nieruchomości i szkic graniczny.
8. Wykaz zmian gruntowych.
9. Wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek w ewidencji gruntów jest inne niż w księdze wieczystej.
10. Mapę z projektem podziału.

II - niezależnie od ustaleń planu - w trybie określonym w art. 95 ustawy o gospodarce nieruchomościami
1. Wniosek o podział nieruchomości – wraz ze wskazaniem trybu w jakim podział miałby zostać dokonany.
2. Dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości.
2a. Odpis z rejestru przedsiębiorców (w przypadku spółek prawa handlowego, spółdzielni, przedsiębiorstw).
3. Wypis z katastru nieruchomości (ewidencji gruntów i budynków) i kopia mapy katastralnej, obejmująca   nieruchomość podlegającą podziałowi.
4. Pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków, w przypadku nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków.
5. Protokół przyjęcia granic nieruchomości wraz ze szkicem granicznym.
6. Wykaz zmian gruntowych.
7. Wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek w ewidencji gruntów jest inne niż w księdze wieczystej.
8. Mapa z projektem podziału.
9. Dokumenty potwierdzające poszczególne cele podziału (zgodnie z art. 95 ustawy o gospodarce nieruchomościami).

Sposób załatwienia sprawy I zgodnie z art. 93 lub 94 ustawy o gospodarce nieruchomościami postępowanie dwuetapowe:
1. etap postanowienie opiniujące wstępny projekt podziału,
2. etap decyzja administracyjna
II zgodnie z art. 95 ustawy o gospodarce nieruchomościami decyzja administracyjna
Opłaty Brak
Czas załatwienia sprawy Zgodnie z KPA
Tryb odwoławczy Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Słupsku
Podstawa prawna - ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce o gospodarce nieruchomościami (t. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 65 ze zm.)
Inne informacje  
Druki Brak