Miejsce

Urząd Gminy Kobylnica 
ul. Główna 20
76-251 Kobylnica

Referat Budownictwa, Gospodarki Przestrzennej i Ochrony Środowiska
nr pokoju: 21

Godziny przyjęć: 
pn: 7:30 - 16:30
wt - czw: 7:30 - 15:30
pt: 7:30 - 14:30

tel. 59 842-90-70 do 72 wew. 240

Wymagane dokumenty

I - zgodnie z ustaleniami planu miejscowego (art. 93 ustawy o gospodarce nieruchomościami), a w przypadku jego braku z przepisami odrębnymi lub z warunkami określonymi w decyzji o warunkach zabudowy (art. 94 ustawy o gospodarce nieruchomościami):

  1. Dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości.
    1. Odpis z rejestru przedsiębiorców (w przypadku spółek prawa handlowego, spółdzielni, przedsiębiorstw).
  2. Wypis z katastru nieruchomości (ewidencji gruntów
    i budynków) i kopia mapy katastralnej, obejmująca nieruchomość podlegającą podziałowi.
  3. Decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu (w przypadku braku planu miejscowego).
  4. Wstępny projekt podziału (minimum 3 egzemplarze) - z wyjątkiem podziałów, o których mowa w art. 95 ustawy o gospodarce nieruchomościami tj. niezależnie od ustaleń planu miejscowego i
  5. Pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków, w przypadku nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków.
  6. Postanowienie opiniujące wstępny projekt podziału (po uzyskaniu pozytywnej opinii Referatu Budownictwa i Planowania Przestrzennego), oraz dokumenty które podlegają przyjęciu do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego tj.:
    • Protokół przyjęcia granic nieruchomości i szkic graniczny.
    • Wykaz zmian gruntowych.
    • Wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek w ewidencji gruntów jest inne niż w księdze wieczystej.
    • Mapę z projektem podziału.

II - niezależnie od ustaleń planu - w trybie określonym w art. 95 ustawy o gospodarce nieruchomościami

  1. Wniosek o podział nieruchomości – wraz ze wskazaniem trybu w jakim podział miałby zostać dokonany.
  2. Dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości.
    1. Odpis z rejestru przedsiębiorców (w przypadku spółek prawa handlowego, spółdzielni, przedsiębiorstw).
  3. Wypis z katastru nieruchomości (ewidencji gruntów i budynków) i kopia mapy katastralnej, obejmująca nieruchomość podlegającą podziałowi.
  4. Pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków, w przypadku nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków.
  5. Protokół przyjęcia granic nieruchomości wraz ze szkicem granicznym.
  6. Wykaz zmian gruntowych.
  7. Wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek w ewidencji gruntów jest inne niż w księdze wieczystej.
  8. Mapa z projektem podziału.
  9. Dokumenty potwierdzające poszczególne cele podziału (zgodnie z art. 95 ustawy o gospodarce nieruchomościami).
Sposób załatwienia sprawy

I zgodnie z art. 93 lub 94 ustawy o gospodarce nieruchomościami postępowanie dwuetapowe:

  1. etap postanowienie opiniujące wstępny projekt podziału,
  2. etap decyzja administracyjna
II zgodnie z art. 95 ustawy o gospodarce nieruchomościami decyzja administracyjna
Opłaty Brak
Czas załatwienia sprawy Zgodnie z KPA
Tryb odwoławczy Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Słupsku
Podstawa prawna Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce o gospodarce nieruchomościami (t. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 65 ze zm.)
Inne informacje Brak
Druki Brak