Miejsce

Urząd Gminy Kobylnica 

Adres do korespondencji:
76-251 Kobylnica, ul. Główna 20

Referat Spraw Obywatelskich i Działalności Gospodarczej

Stanowisko ds. dowodów tożsamości i wyborców

pok. nr 2
Godziny przyjęć:
pn: 7:30 – 16:30
wt – czw: 7:30 – 14:00
pt: 7: 30 – 14:00
tel. 59 842 90 70 wew. 246
Wymagane dokumenty Wniosek o przekazanie/aktualizację/usunięcie danych kontaktowych w rejestrze danych kontaktowych jest dobrowolny. Wniosek składa osoba pełnoletnia, posiadająca numer PESEL. 
Wniosek o przekazanie/aktualizację/usunięcie danych kontaktowych w rejestrze danych kontaktowych.
Do wniosku do RDK należy przygotować: 
  • w urzędzie:
    • dowód osobisty lub paszport,
    • telefon lub tablet albo inne tego typu urządzenie – jeśli potwierdzasz dane w RDK przy urzędniku. Otrzymasz SMS-a lub e-maila z kodami do potwierdzenia twoich danych
  • przez internet
    • login z hasłem do profilu zaufanego albo e-dowód
    • telefon komórkowy lub dostęp do skrzynki e-mail.
Sposób załatwienia sprawy
  • w urzędzie: wniosek złożony w naszym urzędzie realizowany jest niezwłocznie w obecności wnioskodawcy;
  • przez internet: dane do rejestru danych kontaktowych osób fizycznych przekazuje, aktualizuje lub usuwa samodzielnie osoba fizyczna przy użyciu usługi online udostępnionej przez Ministra Cyfryzacji. Złożona informacja musi być podpisana podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Rejestr danych kontaktowych osób fizycznych
https://www.gov.pl/web/gov/skorzystaj-z-rejestru-danych-kontaktowych-rdk
Opłaty Nie podlega opłacie skarbowej.
Czas załatwienia sprawy
  • w urzędzie:
    • po wpisaniu lub zmianie danych kontaktowych – będą one dostępne w RDK od razu po ich potwierdzeniu kodem przez urzędnika.
    • po usunięciu danych – zostaną one usunięte natychmiast. Nie trzeba ich potwierdzać (nie dostanie się żadnego kodu potwierdzającego).
  • przez internet:
    • po wpisaniu lub zmianie danych kontaktowych – będą one dostępne w RDK od razu po ich potwierdzeniu kodem,
    • po usunięciu danych – zostaną one usunięte natychmiast. Nie trzeba ich potwierdzać (nie dostanie się żadnego kodu potwierdzającego).
Tryb odwoławczy Brak
Podstawa prawna
  • ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne,
  • rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 19 grudnia 2019 r. w sprawie rejestru danych kontaktowych.
Inne informacje W danych kontaktowych należy podać: numer telefonu lub adres e-mail lub oba. 
Podany w RDK numer telefonu lub adres e-mail może być przypisany tylko do jednej osoby.
W każdej chwili można zmienić, aktualizować lub usunąć dane z RDK. 
Jeżeli twoje dane kontaktowe nie zostały potwierdzone w urzędzie lub przez internet - można to zrobić później (jest na to 24 godziny od otrzymania kodu potwierdzającego).
Druki