W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Gmina Kobylnica

ul. Główna 20, 76-251 Kobylnica
województwo pomorskie

tel.: 59 858 62 00
sekretariat Wójta tel: 59 842 96 17
fax: 59 810 21 43

email: kobylnica@kobylnica.pl
strona internetowa: www.kobylnica.pl

NIP: 839-17-19-997
REGON: 770979832

adres skrzynki ePUAP: /59r47dodbr/skrytka

Protokół Nr I/2024 z sesji Rady Gminy Kobylnica z dnia 7 maja 2024 roku

Pierwszą sesję Rady Gminy Kobylnica kadencja 2024-2029 zgodnie z art. 20 ust. 2c ustawy o samorządzie gminnym otworzyła Pani Krystyna Balcerek najstarszy radny senior obecny na sesji.

Pkt. 1

Pani Krystyna Balcerek – radna senior poinformowała wszystkich obecnych, że obrady Rady Gminy są transmitowane i utrwalane za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk.

Następnie oprosiła wszystkich o powstanie z miejsc i odśpiewanie Hymnu Państwowego.

Po Hymnie.

Pani Krystyna Balcerek wyjaśniła, że udział w dyskusji lub zgłoszenie pytania należy zakomunikować poprzez zaznaczenie na tablecie - panelu DYSKUSJA

Pani Krystyna Balcerek powitała gości:

  1. Pana Leszka Kulińskiego – Wójta Gminy Kobylnica
  2. Panią Annę Gliniecką-Woś – Zastępcę Wójta Gminy Kobylnica
  3. Panią Izabelę Hubert- Skarbnika Gminy
  4. Pana Radosława Krawczyka – Sekretarza Gminy
  5. Pana Andrzeja Hałuzo – radcę prawnego Urzędu Gminy Kobylnica
  6. Panią Teresę Olech – Przewodniczącą Gminnej Komisji Wyborczej w Kobylnicy
  7. Pana Leona Kiziukiewicza – Przewodniczącego Rady Gminy kadencja 2014-2018 i 2018-2024
  8. Sołtysów Gminy Kobylnica
  9. Mieszkańców Gminy

Poinformowała, że termin pierwszej sesji jak również porządek obrad został ustalony przez Komisarza Wyborczego w Słupsku I Postanowieniem Nr 365/2024 z dnia 24 kwietnia 2024r.

Porządek obrad:

  1. Otwarcie i prowadzenie sesji, do czasu wyboru Przewodniczącego Rady przez Radnego najstarszego wiekiem obecnego na sesji.
  2. Stwierdzenie obecności co najmniej połowy ustawowego składu rady.
  3. Wręczenie zaświadczeń o wyborze na radnego.
  4. Złożenie ślubowania przez nowo wybranych radnych.
  5. Wręczenie zaświadczenia o wyborze Wójta Gminy.
  6. Złożenie ślubowania przez nowo wybranego Wójta Gminy.
  7. Wybór Przewodniczącego Rady.
  8. Wybór Wiceprzewodniczących Rady
  9. Zakończenie I sesji Rady Gminy.

W Postanowieniu zaznaczono, że po dokonaniu wyboru Przewodniczącego Rady zgodnie z art. 20 ust.1a „Rada gminy może wprowadzić zmiany w porządku bezwzględną większością głosów ustawowego składu rady”.

Pkt. 2 Stwierdzenie obecności co najmniej połowy ustawowego składu rady.

Senior Pani Krystyna Balcerek sprawdziła obecność radnych wyczytując nazwiska radnych w kolejności alfabetycznej- wszyscy radni potwierdzili swoją obecność.

Lista obecności w aktach sprawy.

Na 15 radnych, obecnych na sesji było 15 radnych.

Sesja rozpoczęła się o godz. 9:00 i zakończyła o godz. 12:36.

Pkt. 3 Wręczenie zaświadczeń o wyborze na radnego.

Pani Teresę Olech Przewodniczącą Gminnej Komisji Wyborczej w Kobylnicy wręczyła zaświadczeń o wyborze na radnych.

Pkt. 4. Złożenie ślubowania przez nowo wybranych radnych.

Senior Pani Krystyna Balcerek wyjaśniła, że w kolejności alfabetycznej będzie wywoływała z imienia i nazwiska radnych, aby potwierdzić przysięgę należy wypowiedzieć słowo „Ślubuję”, ślubowanie może być złożone z dodatkiem zdania „Tak mi dopomóż Bóg”.

Senior Pani Krystyna Balcerek poprosiła wszystkich o powstanie z miejsc i odczytała treść roty ślubowania.

„Wierny konstytucji i prawu Rzeczypospolitej Polskiej, ślubuje uroczyście obowiązki radnego sprawować godnie, rzetelnie i uczciwie, mając na względzie dobro mojej gminy i jej mieszkańców”.

Następnie z imienia i nazwiska wywoływała radnych, którzy potwierdzili przysięgę wypowiadając słowa „Ślubuje”, „Tak mi dopomóż Bóg”

Radni złożyli ślubowanie:

  1. Balcerek Krystyna „Ślubuję”, „Tak mi dopomóż Bóg”
  2. Buryło Joanna „Ślubuję”, „Tak mi dopomóż Bóg”
  3. Dąbczak-Siatkowska Małgorzata „Ślubuję”, „Tak mi dopomóż Bóg”
  4. Drapalska-Krawczyk Iwona „Ślubuję”, „Tak mi dopomóż Bóg”
  5. Głaszcz Mariusz „Ślubuję”, „Tak mi dopomóż Bóg”
  6. Jarząbek Bartłomiej „Ślubuję”, „Tak mi dopomóż Bóg”
  7. Jęchorek Monika „Ślubuję”
  8. Kaszowski Janusz „Ślubuję”, „Tak mi dopomóż Bóg”
  9. Koźluk Barbara „Ślubuję”, „Tak mi dopomóż Bóg”
  10. Michalak Joanna „Ślubuję”
  11. Miękus- Płodzień Dorota „Ślubuję”, „Tak mi dopomóż Bóg”
  12. Przybył Mirosław „Ślubuję”, „Tak mi dopomóż Bóg”
  13. Stępień Barbara „Ślubuję”, „Tak mi dopomóż Bóg”
  14. Szambelan Janusz „Ślubuję”
  15. Walentukiewicz -Czałpińska Joanna „Ślubuję”, „Tak mi dopomóż Bóg”

Senior Pani Krystyna Balcerek potwierdziła, że wszyscy radni złożyli ślubowanie, tym samym obieli mandat radnego.

Pkt. 5. Wręczenie zaświadczenia o wyborze Wójta Gminy.
Pani Teresa Olech Przewodniczącą Gminnej Komisji Wyborczej w Kobylnicy wręczyła Panu Leszkowi Kulińskiemu zaświadczenie o wyborze na Wójta Gminy Kobylnica.

Pkt. 6. Złożenie ślubowania przez nowo wybranego Wójta Gminy

Senior Pani Krystyna Balcerek wyjaśniła, iż zgodnie z art. 29a ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym „objęcie obowiązków przez Wójta następuje z chwilą złożenia wobec Rady Gminy ślubowania”.

Senior Pani Krystyna Balcerek poprosiła wszystkich o powstanie z miejsc następnie poprosiła Pana Leszka Kulińskiego o złożenie ślubowania.

Pan Leszek Kuliński w obecności Rady Gminy złożył ślubowanie o następującej treści:

„Obejmując Urząd Wójta Gminy, uroczyście ślubuję, że dochowam wierności prawu, a powierzony mi urząd sprawować będę tylko dla dobra publicznego i pomyślności mieszkańców gminy” - kończąc słowami „ ŚLUBUJĘ”, „Tak mi dopomóż Bóg”

Senior Pani Krystyna Balcerek stwierdził, że Pan Leszek Kuliński złożył ślubowanie wobec Rady Gminy Kobylnica i zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym objął obowiązki Wójt Gminy Kobylnica.

7. Wybór Przewodniczącego Rady Gminy Kobylnica

Senior Pani Krystyna Balcerek poinformowała radnych, iż zgodnie z art. 19 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym Rada Gminy wybiera ze swego grona Przewodniczącego bezwzględną większością głosów w obecności, co najmniej połowy ustawowego składu rady w głosowaniu tajnym.

Senior Pani Krystyna Balcerek poprosiła radnych o zgłaszanie kandydatów na Przewodniczącego Rady Gminy jednocześnie zgłosiła kandydaturę Pana Janusza Kaszowskiego, który pełnił funkcję Wiceprzewodniczącego Rady przez dwie kadencje, uczestniczył aktywie w posiedzeniach rad gminy oraz komisjach, a także reprezentowała radę na zewnątrz.

W związku z brakiem zgłoszeń innych kandydatów, senior Krystyna Balcerek zamknęła listę zgłoszeń i zapytała Pan Janusza Kaszowskiego czy wyrażają zgodę na kandydowanie.

Pan Janusz Kaszowski wyraził zgodę na kandydowanie.

Senior Pani Krystyna Balcerek wyjaśniła, że zgodnie z § 40 ust. 2 Statutu Gminy Kobylnica „W głosowaniu tajnym radni głosują za pomocą kart ostemplowanych pieczęcią Rady. Głosowanie przeprowadza wybrana z grona Rady komisja skrutacyjna z wybranym spośród siebie Przewodniczącym”.

Wybór komisji skrutacyjnej:

Zgłoszono następujące radne, które jednocześnie wyrazili zgodę na pracę w Komisji:

  1. Iwonę Drapalską -Krawczyk
  2. Joannę Buryło
  3. Małgorzatę Dąbczak-Siatkowską.

Senior Krystyna Balcerek skierowała pod głosowanie wniosek „Kto jest za powołaniem Komisji Skrutacyjnej w następującym składzie: Iwona Drapalska-Krawczyk, Joanna Buryło, Małgorzata Dąbczak-Siatkowska.

Na 15 radnych biorących udział w głosowaniu głosowało 15 radnych “za” powołaniem Komisji Skrutacyjnej ww. składzie

Głosowanie:

Senior Krystyna Balcerek poprosiła Komisję Skrutacyjną o przygotowanie kart do głosowania.

Komisja Skrutacyjna przystąpiła do przygotowania kart do tajnego głosowania na wybór Przewodniczącego Rady Gminy Kobylnica.

Senior Krystyna Balcerek przedstawiła radnym wzór karty do głosowania (kara ostemplowana jest pieczęcią Rady Gminy Kobylnica, na karcie znajduje się również instrukcja dot. sposobu głosowania) i wyjaśniła zasady głosowania.

Następnie Senior Krystyna Balcerek w kolejności alfabetycznej wyczytywała radnych, którzy otrzymali karty do głosowania.

Po przeprowadzeniu głosowania Komisja Skrutacyjna przeliczyła głosy i przygotowała protokół z tajnego głosowania dot. wyboru Przewodniczącego Rady Gminy.

Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej Iwona Drapalska-Krawczyk odczytała treść protokołu sporządzonego na okoliczność przeprowadzenia tajnego głosowania na wybór Przewodniczącego Rady Gminy Kobylnica.

Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej stwierdził, że w wyniku tajnego głosowania na Przewodniczącego Rady Gminy Kobylnica został wybrany Pan Janusz Kaszowski (protokół Komisji Skrutacyjnej w załączeniu do protokołu).

Następnie Senior Pani Krystyna Balcerek uzupełniła i odczytała uchwałę:

1. Uchwała Nr I/1/2024 w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Gminy Kobylnica

Uchwała nie podlega głosowaniu – załącznik protokół z tajnego głosowania.

Senior Krystyna Balcerek poprosiła Przewodniczącego Rady Gminy Janusza Kaszowskiego o poprowadzenie dalszych obrad.

Nastąpiła krótka przerwa organizacyjna.

Przewodniczący Rady Gminy Kobylnica Janusz Kaszowski przystąpił do prowadzenia dalszych obrad sesji.

Przewodniczący Rady wyjaśnił, że zgodnie art. 20 ust. 1a rada gminy może wprowadzić zmiany w porządku bezwzględną większością głosów ustawowego składu rady. Wraz z zaproszeniem radni otrzymali promowane zmiany wraz z projektami uchwał.

Wójt przedstawił wniosek, który również otrzymali radni o zmianę i uzupełnienie porządku o niżej wymienione projekty uchwał:

  1. określenia liczby wybieranych Wiceprzewodniczących Rady Gminy Kobylnica,
  2. wyboru Wiceprzewodniczącego/ Wiceprzewodniczących Rady Gminy Kobylnica,
  3. powołania Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kobylnica i określenia jej stanu liczebnego,
  4. powołania składu osobowego Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kobylnica,
  5. wyboru Przewodniczącego i Zastępcy Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej,
  6. powołania Komisji Skarg, Wniosków i Petycji,
  7. powołanie składu osobowego Komisji Skarg, Wniosków i Petycji,
  8. wyboru Przewodniczącego i Zastępcy Przewodniczącego Komisji Skarg, Wniosków i Petycji,
  9. powołania stałych Komisji Rady Gminy Kobylnica i określenia ich stanu liczebnego (w projekcie wpisano propozycje nazw komisji i przedmiot ich działania),
  10. powołania składu osobowego Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego i Rolnictwa,
  11. wyboru Przewodniczącego i Zastępcy Przewodniczącego Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego i Rolnictwa,
  12. powołania składu osobowego Komisji Ochrony Zdrowia, Pomocy Społecznej i Spraw Publicznych,
  13. wyboru Przewodniczącego i Zastępcy Przewodniczącego Komisji Ochrony Zdrowia, Pomocy Społecznej i Spraw Publicznych,
  14. powołania składu osobowego Komisji Oświaty, Kultury i Sportu,
  15. wyboru Przewodniczącego i Zastępcy Przewodniczącego Komisji Oświaty, Kultury i Sportu,
  16. ustalenie wynagrodzenia Wójta Gminy Kobylnica

9.Zakończenie obrad I sesji Rady Gminy Kobylnica.

Przewodniczący Rady dodał, że radni ww. projekty uchwał otrzymali wraz z zaproszeniem na sesję i skierował pod głosowanie wniosek o zmianę porządku obrad poprzez wprowadzenie dodatkowych projektów uchwał: na 15 radnych biorących udział w głosowaniu głosowało 15 radnych “za” zmianą porządku obrad

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że zmiana porządku obrad została przyjęta jednogłośnie.

2. Uchwała Nr I/2/2024 w sprawie określenia liczby wybieranych Wiceprzewodniczących Rady Gminy Kobylnica

Przewodniczący Rady otworzył dyskusję i wyjaśnił, że zgodnie z art. 19 ustęp 1 ustawy o samorządzie gminnym Rada Gminy „wybiera ze swego grona 1 lub 3 Wiceprzewodniczących bezwzględną większością głosów w obecności, co najmniej połowy ustawowego składu rady w głosowaniu tajnym”. Statut Gminy Kobylnica § 7 ust. 1 mówi, że „Na pierwszej sesji, Rada dokonuje wyboru Przewodniczącego i do dwóch Wiceprzewodniczących Rady”.

W kadencji 2018-2024 Radę Gminy reprezentowało dwóch Wiceprzewodniczących i tak też został przygotowany projekt uchwał.

Przewodniczący Rady Gminy podał pod głosowanie wniosek:

„Kto jest za wyborem na kadencję 2024-2029 dwóch Wiceprzewodniczących Rady Gminy Kobylnica”

Na 15 radnych biorących udział w głosowaniu głosowało 15 radnych “za” wnioskiem.

Wniosek został przyjęty jednogłośnie.

Następnie Przewodniczący Rady skierował pod głosowanie przyjęcie uchwały w sprawie określenia liczby wybieranych Wiceprzewodniczących Rady Gminy Kobylnica: na 15 radnych biorących udział w głosowaniu głosowało 15 radnych “za” przyjęciem uchwały.

Uchwała została podjęta jednogłośnie

3.Uchwała Nr I/3/2024 w sprawie wyboru Wiceprzewodniczących Rady Gminy

Przewodniczący Rady otworzył dyskusję i w pierwszej kolejności skierował pod głosowanie wniosek „Czy Rada wyraża zgodę, aby Komisja Skrutacyjna powołana dla przeprowadzenia wyboru Przewodniczącego Rady Gminy przeprowadziła wybory na Wiceprzewodniczących Rady Gminy”:

Na 15 radnych biorących udział w głosowaniu głosowało 15 radnych “za” przyjęciem wniosku.

Rada jednogłośnie wyraziła zgodę, aby komisja skrutacyjna powołana dla przeprowadzenia wyborów Przewodniczącego Rady Gminy Kobylnica przeprowadziła wybory dotyczące wyboru Wiceprzewodniczących Rady Gminy.

Przewodniczący Rady Gminy poprosił radnych o zgłaszanie kandydatur na Wiceprzewodniczących Rady Gminy Kobylnica.

Na Wiceprzewodniczących Rady zgłoszono:

  • Radną Krystynę Balcerek
  • Radną Joannę Walentukiewicz-Czałpińską

Radne wyraziły zgodę na kandydowanie.

W związku z brakiem innych zgłoszeń Przewodniczący Rady zamkną listę zgłoszeń.

Przewodniczący Rady wyjaśnił, że głosowanie tajne odbędzie się nad każdego kandydata osobno w kolejności zgłoszeń.

Przewodniczący Rady poprosił Komisję o przygotowanie kart do głosowania.

Komisja Skrutacyjna przystąpiła do przygotowania kart.

Międzyczasie Przewodniczący Rady wyjaśnił, że zostaną przeprowadzone dwa głosowania z każdego głosowania Komisja Skrutacyjna sporządzi osobny protokół. Następnie na ich podstawie zostanie sporządzony protokół z ustalenia wyników głosowania na Wiceprzewodniczących Rady Gminy. Protokoły w kolejności głosowaną zostaną odczytane przez Przewodniczącą Komisji Skrutacyjnej. Przewodniczący przedstawił radnym wzór karty do głosowania (kara ostemplowana jest pieczęcią Rady Gminy Kobylnica, na karcie znajduje się również instrukcja dot. sposobu głosowania) i wyjaśniła zasady głosowania.

Głosowanie: Przewodniczący Rady w kolejności alfabetycznej wyczytywał radnych, którzy otrzymali karty do głosowania.

Po przeprowadzeniu głosowania Komisja Skrutacyjna przeliczyła głosy i przygotowała protokół z tajnego głosowania dot. obliczenia głosów oddanych w głosowaniu na kandydaturę radnej Krystyny Balcerek.

Głosowanie: Przewodniczący Rady w kolejności alfabetycznej wyczytywał radnych, którzy otrzymali karty do głosowania.

Po przeprowadzeniu głosowania Komisja Skrutacyjna przeliczyła głosy i przygotowała protokół z tajnego głosowania dot. obliczenia głosów oddanych w głosowaniu na kandydaturę radnej Joanny Walentukiewicz-Czapińskiej.

Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej Iwona Drapalska-Krawczyk odczytała protokoły z tajnego głosowania: radne Krystyna Balcerak i Joanna Walentukiewicz-Czałpińska otrzymały po 15 głosów „za”.

Przewodniczący Rady uzupełnił i odczytał treść uchwały.

Uchwała nie podlega głosowaniu – załączniki protokoły z tajnego głosowania.

Nastąpiła krótka przerwa organizacyjna.

4. Uchwała Nr I/4/2024 w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kobylnica i określenia jej stanu liczebnego

Przewodniczący Rady wyjaśnił, że zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym rada gminy kontroluje działalność wójta, gminnych jednostek organizacyjnych oraz jednostek pomocniczych gminy; w tym celu powołuje komisję rewizyjną. Statut Gminy Kobylnica – Regulamin Komisji Rewizyjnej określa, że w skąd Komisji wchodzi od 3 do 5 radnych, w tym przedstawiciele wszystkich Klubów, z wyjątkiem radnych pełniących funkcję Przewodniczącego i Wiceprzewodniczących Rady. Komisja Rewizyjna składa się z Przewodniczącego, Zastępcy oraz członków komisji.

Przewodniczący Rady otworzył dyskusję i zaproponował, aby komisja składała się z 5 radnych.

Radni nie zgłosili innych propozycji.

Przewodniczący Rady skierował pod głosowanie przyjęcie uchwały w sprawie określenia stanu liczebnego Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kobylnica w ilości 5 radnych: na 15 radnych biorących udział w głosowaniu głosowało 15 radnych “za” przyjęciem uchwały.

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

5. Uchwała Nr I/5/2024 w sprawie powołania składu osobowego Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kobylnica

Przewodniczący Rady wyjaśnił, iż zgodnie z podjętą uchwałą w skład komisji wchodzi 5 radnych. Statut Gminy Kobylnica § 55 ust. 2 określa, że Członkowie Komisji wybierani i odwoływani są w głosowaniu jawnym.

Przewodniczący Rady otworzył dyskusję i poprosił o zgłaszanie radnych do składu Komisji:

Zgłoszono następujących radnych:

  1. Barbarę Stępień
  2. Iwonę Drapalska-Krawczyk
  3. Janusza Szambelana
  4. Mirosława Przybył
  5. Barbarę Koźluk

W związku z brakiem zgłoszeń innych kandydatów, Przewodniczący zamknął listę zgłoszeń.

Zgłoszeni radni wyrazili zgodę na pracę w Komisji Rewizyjnej.

Przewodniczący Rady zarządził i przeprowadził imienne głosowanie nad zgłoszonymi kandydaturami:

  1. Barbara Stępień - otrzymała 15 głosów „za”
  2. Iwona Drapalska-Krawczyk - otrzymała 15 głosów „za”
  3. Janusz Szambelan - otrzymał 15 głosów „za”
  4. Mirosława Przybył- otrzymał 15 głosów „za”
  5. Barbara Koźluk - otrzymała 15 głosów „za”

Przewodniczący Rady Gminy odczytał uzupełnioną treść projektu uchwały w sprawie powołania składu osobowego Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kobylnica i skierował ją pod głosowanie: na 15 radnych biorących udział w głosowaniu głosowało 15 „za” przyjęciem uchwały.

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

6. Uchwała Nr I/6/2024 w sprawie wyboru Przewodniczącego i Zastępcy Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kobylnica

Przewodniczący Rady poinformował radnych, że Statut Gminy Kobylnica § 57 określa, że „Pracami Komisji kieruje jej przewodniczący lub zastępca, wybierani przez Radę spośród członków danej komisji. Radny może być przewodniczącym lub zastępcą tylko jednej komisji”.

Przewodniczący Rady otworzył dyskusję i poprosił o zgłaszanie kandydatów na Przewodniczącego i Zastępcę Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej.

Zgłoszono:

Na Przewodniczącego Komisji – radną Barbarę Stępień,

Na Zastępcę Przewodniczącego – radnego Janusza Szambelana.

W związku z brakiem zgłoszeń innych kandydatów, Przewodniczący zamknął listę zgłoszeń.

Przewodniczący Rady Gminy zapytał zgłoszonych kandydatów, czy wyrażają zgodę na kandydowanie.

Radna Barbara Stępień – wyraziła zgodę

Radny Janusz Szambelan – wyraził zgodę

Przewodniczący Rady Gminy odczytał uzupełnioną treść projektu uchwały w sprawie wyboru Przewodniczącego i Zastępcy Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kobylnica i skierował ją pod głosowanie: na 15 radnych biorących udział w głosowaniu głosowało 15 „za” przyjęciem uchwały.

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

7. Uchwała Nr I/7/2024 w sprawie powołania Komisji Skarg, Wniosków i Petycji

Przewodniczący Rady poinformował radnych, że zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym art. 18b.ust. 1 rada gminy rozpatruje skargi na działania wójta i gminnych jednostek organizacyjnych; wnioski oraz petycje składane przez obywateli; w tym celu powołuje komisję skarg, wniosków i petycji.

Przewodniczący Rady Gminy odczytał treść projektu uchwały w sprawie powołania Komisji Skarg, Wniosków i Petycji i skierował ją pod głosowanie: na 15 radnych biorących udział w głosowaniu głosowało 15 „za” przyjęciem uchwały.

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

8. Uchwała Nr I/8/2024 w sprawie powołania składu osobowego Komisji Skarg, Wniosków i Petycji

Przewodniczący Rady poinformował radnych, iż zgodnie z Regulaminem Komisji Skarg, Wniosków i Petycji §3 ust. 1 „W skład Komisji Skarg, Wniosków i Petycji wchodzi 5 radnych, w tym przedstawiciele wszystkich klubów z wyjątkiem Przewodniczącego i Wiceprzewodniczących Rady”. Statut Gminy Kobylnica § 55 ust. 2 określa, że Członkowie Komisji wybierani i odwoływani są w głosowaniu jawnym.

Przewodniczący Rady otworzył dyskusję i poprosił o zgłaszanie radnych do składu Komisji:

Zgłoszono następujących radnych:

  1. Mirosława Przybył
  2. Barbarę Koźluk
  3. Joannę Buryło
  4. Małgorzatę Dąbczak-Siatkowską
  5. Joannę Michalak

W związku z brakiem zgłoszeń innych kandydatów, Przewodniczący zamknął listę zgłoszeń.

Zgłoszeni radni wyrazili zgodę na pracę w Komisji Skarg, Wniosków i Petycji.

Przewodniczący Rady zarządził i przeprowadził imienne głosowanie nad zgłoszonymi kandydaturami:

  1. Mirosława Przybył - otrzymał 15 głosów „za”
  2. Barbara Koźluk - otrzymała 15 głosów „za”
  3. Joanna Buryło - otrzymała 15 głosów „za”
  4. Małgorzata Dąbczak-Siatkowska - otrzymała 15 głosów „za”
  5. Joanna Michalak - otrzymała 15 głosów „za”

Przewodniczący Rady Gminy odczytał uzupełnioną treść projektu uchwały w sprawie powołania składu osobowego Komisji Skarg, Wniosków i Petycji i skierował ją pod głosowanie: na 15 radnych biorących udział w głosowaniu głosowało 15 „za” przyjęciem uchwały.

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

9. Uchwała Nr I/9/2024 w sprawie wyboru Przewodniczącego i Zastępcy Przewodniczącego Komisji Skarg, Wniosków i Petycji

Przewodniczący Rady wyjaśnił, że Statut Gminy Kobylnica § 57 określa, że „Pracami Komisji kieruje jej przewodniczący lub zastępca, wybierani przez Radę spośród członków danej komisji. Radny może być przewodniczącym lub zastępcą tylko jednej komisji”.

Przewodniczący Rady otworzył dyskusję i poprosił o zgłaszanie kandydatów na Przewodniczącego i Zastępcę Przewodniczącego Komisji Skarg, Wniosków i Petycji.

Zgłoszono:

Na Przewodniczącego Komisji – radnego Mirosława Przybył,

Na Zastępcę Przewodniczącego – radną Barbarę Koźluk.

W związku z brakiem zgłoszeń innych kandydatów, Przewodniczący zamknął listę zgłoszeń.

Przewodniczący Rady Gminy zapytał zgłoszonych kandydatów, czy wyrażają zgodę na kandydowanie.

Radny Mirosław Przybył – wyraził zgodę

Radna Barbara Koźluk – wyraziła zgodę

Przewodniczący Rady Gminy odczytał uzupełnioną treść projektu uchwały w sprawie wyboru Przewodniczącego i Zastępcy Przewodniczącego Komisji Skarg, Wniosków i Petycji i skierował ją pod głosowanie: na 15 radnych biorących udział w głosowaniu głosowało 15 „za” przyjęciem uchwały.

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

10. Uchwała Nr I/10/2024 w sprawie powołania stałych Komisji Rady Gminy Kobylnica i określenia ich stanu liczebnego

Przewodniczący Rady wyjaśnił, że zgodnie z ustawa o samorządzie gminnym art. 21.ust. 1 „Rada gminy, ze swojego grona może powoływać stałe i doraźne komisje do określonych zadań, ustalając przedmiot działania oraz skład osobowy”. Statut Gminy Kobylnica określa, że w skład komisji wchodzi od 3 do 5 radnych. Jednocześnie zaproponował, aby w kadencji 2024-2029 powołać trzy stałe komisje w składzie liczebnym 5- osobowym o następujących nazwach (propozycje nazw komisji radni otrzymali wraz z projektami uchwał):

  1. Komisja Budżetu, Rozwoju Gospodarczego i Rolnictwa,
  2. Komisja Ochrony Zdrowia, Pomocy Społecznej i Spraw Publicznych,
  3. Komisja Oświaty, Kultury i Sportu

Przewodniczący Rady zapytał, czy radni mają inne propozycje, co do nazewnictwa, ilości i liczebności komisji

Radni nie zgłosili innych propozycji.

Przewodniczący Rady odczytał uzupełnioną treść projektu uchwały w sprawie powołania stałych Komisji Rady Gminy Kobylnica i określenia ich stanu liczebnego i skierował ją pod głosowanie: na 15 radnych biorących udział w głosowaniu głosowało 15 „za” przyjęciem uchwały.

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

11. Uchwała Nr I/11/2024 w sprawie powołania składu osobowego Komisji Budżetu Rozwoju Gospodarczego i Rolnictwa

Przewodniczący Rady otworzył dyskusję i poprosił o zgłaszanie radnych do składu Komisji:

Zgłoszono następujących radnych:

  1. Iwonę Drapalską -Krawczyk
  2. Dorotę Miękus -Płodzień
  3. Joannę Walentukiewicz-Czałpińską
  4. Barbarę Stępień
  5. Małgorzatę Dąbczak-Siatkowską
  6. Monikę Jęchorek
  7. Mariusza Głaszcz

Przewodniczący Rady zamkną listę zgłaszanych osób.

Zgłoszeni radni wyrazili zgodę na pracę w Komisji Budżetu Rozwoju Gospodarczego i Rolnictwa.

Przewodniczący Rady zarządził i przeprowadził imienne głosowanie nad zgłoszonymi kandydaturami:

  1. Iwona Drapalska -Krawczyk - otrzymała 13 głosów „za” i 2 „przeciw”
  2. Dorota Miękus -Płodzień - otrzymała 13 głosów „za” i 2 „wstrzymujące”
  3. Joanna Walentukiewicz-Czałpińska - otrzymała 15 głosów „za”
  4. Barbara Stępień - otrzymała 13 głosów „za” i 2 „wstrzymujące”
  5. Małgorzata Dąbczak-Siatkowska - otrzymała 13 głosów „za” i 2 „wstrzymujące”
  6. Monika Jęchorek - otrzymała 3 głosy „za”, 9 „przeciw” i 3 „wstrzymujące”
  7. Mariusz Głaszcz - otrzymał 3 głosy „za”, 8 „przeciw” i 4 „wstrzymujące”

Przewodniczący wyjaśnił, że w skład komisji wchodzi 5 radnych, którzy otrzymali największa ilość głosów tj.

Iwona Drapalska -Krawczyk, Dorota Miękus -Płodzień, Joanna Walentukiewicz-Czałpińska, Barbara Stępień, Małgorzata Dąbczak-Siatkowska.

Przewodniczący Rady odczytał uzupełnioną treść projektu uchwały w sprawie powołania składu osobowego Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego i Rolnictwa i skierował ją pod głosowanie: na 15 radnych biorących udział w głosowaniu głosowało 13 „za”, 1 „przeciw” (M. Głaszcz) i 1 „wstrzymujący” (M. Jęchorek).

Uchwała zostały podjęta większości głosów.

12. Uchwała Nr I/12/2024 w sprawie wyboru Przewodniczącego i Zastępcy Przewodniczącego Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego i Rolnictwa

Przewodniczący Rady otworzył dyskusję i poprosił o zgłaszanie kandydatów na Przewodniczącego i Zastępcę Przewodniczącego Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego i Rolnictwa

Zgłoszono:

Na Przewodniczącego Komisji – radną Iwonę Drapalska-Krawczyk, która wyraziła zgodę na kandydowanie,

Na Zastępcę Przewodniczącego – radną Małgorzatę Dąbczak-Siatkowską, która wyraziła zgodę na kandydowanie.

W związku z brakiem zgłoszeń innych kandydatów, Przewodniczący zamknął listę zgłoszeń.

Przewodniczący Rady Gminy odczytał uzupełnioną treść projektu uchwały w sprawie wyboru Przewodniczącego i Zastępcy Przewodniczącego Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego i Rolnictwa i skierował ją pod głosowanie: na 15 radnych biorących udział w głosowaniu głosowało 15 „za” przyjęciem uchwały.

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

13. Uchwała Nr I/13/2024 w sprawie powołania składu osobowego Komisji Ochrony Zdrowia, Pomocy Społecznej i Spraw Publicznych

Przewodniczący Rady otworzył dyskusję i poprosił o zgłaszanie radnych do składu Komisji:

Zgłoszono następujących radnych:

  1. Joannę Buryło
  2. Dorotę Miękus -Płodzień
  3. Bartłomieja Jarząbka
  4. Janusza Szambelana
  5. Joannę Walentukiewicz-Czałpińską

Przewodniczący Rady zamknął listę zgłaszanych osób.

Zgłoszeni radni wyrazili zgodę na pracę w Komisji Ochrony Zdrowia, Pomocy Społecznej i Spraw Publicznych.

Przewodniczący Rady zarządził i przeprowadził imienne głosowanie nad zgłoszonymi kandydaturami:

  1. Joanna Buryło - otrzymała 15 głosów „za”
  2. Dorota Miękus -Płodzień - otrzymała 15 głosów „za”
  3. Bartłomiej Jarząbek - otrzymał 15 głosów „za”
  4. Janusz Szambelan - otrzymał 15 głosów „za”
  5. Joanna Walentukiewicz-Czałpińska - otrzymała 15 głosów „za”

Przewodniczący Rady Gminy odczytał uzupełnioną treść projektu uchwały w sprawie powołania składu osobowego Komisji Ochrony Zdrowia, Pomocy Społecznej i Spraw Publicznych i skierował ją pod głosowanie: na 15 radnych biorących udział w głosowaniu głosowało 15 „za” przyjęciem uchwały.

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

14. Uchwała Nr I/14/2024 w sprawie wyboru Przewodniczącego i Zastępcy Przewodniczącego Komisji Ochrony Zdrowia, Pomocy Społecznej i Spraw Publicznych

Przewodniczący Rady otworzył dyskusję i poprosił o zgłaszanie kandydatów na Przewodniczącego i Zastępcę Przewodniczącego Komisji Ochrony Zdrowia, Pomocy Społecznej i Spraw Publicznych.

Zgłoszono:

Na Przewodniczącego Komisji – radną Joannę Buryło, która wyraziła zgodę na kandydowanie,

Na Zastępcę Przewodniczącego – radną Dorotę Miękus -Płodzień, która wyraziła zgodę na kandydowanie.

W związku z brakiem zgłoszeń innych kandydatów, Przewodniczący zamknął listę zgłoszeń.

Przewodniczący Rady Gminy odczytał uzupełnioną treść projektu uchwały w sprawie wyboru Przewodniczącego i Zastępcy Przewodniczącego Komisji Ochrony Zdrowia, Pomocy Społecznej i Spraw Publicznych i skierował ją pod głosowanie: na 15 radnych biorących udział w głosowaniu głosowało 15 „za” przyjęciem uchwały.

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

15. Uchwała Nr I/15/2024 w sprawie powołania składu osobowego Komisji Oświaty, Kultury i Sportu

Przewodniczący Rady otworzył dyskusję i poprosił o zgłaszanie radnych do składu Komisji:

Zgłoszono następujących radnych:

  1. Joannę Michalak
  2. Bartłomieja Jarząbek
  3. Monikę Jęchorek
  4. Krystynę Balcerek
  5. Mariusza Głaszcz

Przewodniczący Rady zamkną listę zgłaszanych osób.

Zgłoszeni radni wyrazili zgodę na pracę w Komisji Oświaty, Kultury i Sportu.

Przewodniczący Rady zarządził i przeprowadził imienne głosowanie nad zgłoszonymi kandydaturami:

  1. Joanna Michalak - otrzymała 15 głosów „za”
  2. Bartłomiej Jarząbek - otrzymał 15 głosów „za”
  3. Monika Jęchorek - otrzymała 15 głosów „za”
  4. Krystyna Balcerek - otrzymała 15 głosów „za”
  5. Mariusz Głaszcz - otrzymał 15 głosów „za”

Przewodniczący Rady Gminy odczytał uzupełnioną treść projektu uchwały w sprawie powołania składu osobowego Komisji Oświaty, Kultury i Sportu i skierował ją pod głosowanie: na 15 radnych biorących udział w głosowaniu głosowało 15 „za” przyjęciem uchwały.

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

16. Uchwała Nr I/16/2024 w sprawie wyboru Przewodniczącego i Zastępcy Przewodniczącego Komisji Oświaty, Kultury i Sportu

Przewodniczący Rady otworzył dyskusję i poprosił o zgłaszanie kandydatów na Przewodniczącego i Zastępcę Przewodniczącego Komisji Oświaty, Kultury i Sportu.

Zgłoszono:

Na Przewodniczącego Komisji – radną Joannę Michalak, która wyraziła zgodę na kandydowanie,

Na Zastępcę Przewodniczącego – radnego Bartłomieja Jarząbka, który wyraził zgodę na kandydowanie.

W związku z brakiem zgłoszeń innych kandydatów, Przewodniczący zamknął listę zgłoszeń.

Przewodniczący Rady Gminy odczytał uzupełnioną treść projektu uchwały w sprawie wyboru Przewodniczącego i Zastępcy Przewodniczącego Komisji Oświaty, Kultury i Sportu Publicznych i skierował ją pod głosowanie: na 15 radnych biorących udział w głosowaniu głosowało 15 „za” przyjęciem uchwały.

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

17) Uchwała Nr I/17/2024 w sprawie ustalenia wynagrodzenia Wójta Gminy Kobylnica

Radni otrzymali projekt uchwały wraz z uzasadnieniem.

Przewodniczący otworzył dyskusję.

Radny Mariusz Głaszcz zapytał z czego wynika kwota zaproponowanego wynagrodzenia, jaki jest próg minimalnego wynagrodzenia oraz czy Wójt otrzymuje dodatkowe elementy uposażenia pn. samochód służbowy i jakie to są koszty.

Sekretarz m.in. wyjaśnił, że konsekwencją dnia dzisiejszego - wręczenie zaświadczenia o wyborze na stanowisko Wójta Gminy Kobylnica i złożenie ślubowania jest nawiązanie stosunku pracy i ustalenie wynagrodzenia. Wynagrodzenie Wójta jest takie samo jak w poprzedniej kadencji- rozporządzenie ściśle określa max pułap, co zostało dokładnie opisane w uzasadnieniu do uchwały. Jednak najlepszą i obiektywną oceną jest wyrażone poparcie w wyborach bezpośrednich, gdzie po 25 latach, sięga 73%. Wynagrodzenie Wójta może wynosić od 16.033,00 zł do 20.041,00 zł. Wójt otrzymuje delegacje, które są rekompensatą za wyjazdy służbowe jak również ma do dyspozycji samochód służbowy i rozliczą się z kilometrówki na takich samych zasadach jak inni pracownicy. Należy zaznaczyć, że Wójt zgodnie z przepisami nie otrzymuje nagród uznaniowych.

Radny Mariusz Głaszcz m.in. zapytał czy w przypadku wynagradzania nie powinien być element motywacyjny. Pracodawca prowadzący firmę nigdy nie daje pracownikowi maksymalnego wynagrodzenia. Zawsze jest ten element, gdzie pracownik może się wykazać, tak jak Wójt, który będzie miał 5 lat na zrealizowanie swoich obietnic.

Sekretarz odnosząc się do wypowiedzi radnego zaznaczył, że na co dzień pracuje z Wójtem i motywacji to Wójtowi nie brakuje o czym świadczy również wynik uzyskany w wyborach.

W związku z brakiem dalszych pytań Przewodniczący zamknął dyskusję odczytał projekt uchwały i skierował ją pod głosowanie: na 15 radnych biorących udział w głosowaniu głosowało 14 „za” przyjęciem uchwały, 1 „przeciw” (M. Głaszcz).

Uchwała została podjęta większością głosów.

Przewodniczący Rady poinformował radnych o terminach i zasad składania oświadczeń majątkowych - art. 24 ust. 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.

Uchwały podjęte na I Sesji Rady Gminy Kobylnica od nr 1 do nr 17:

  1. Uchwała Nr I/1/2024 w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Gminy Kobylnica
  2. Uchwała Nr I/2/2024 w sprawie określenia liczby wybieranych Wiceprzewodniczących Rady Gminy Kobylnica
  3. Uchwała Nr I/3/2024 w sprawie wyboru Wiceprzewodniczących Rady Gminy Kobylnica
  4. Uchwała Nr I/4/2024 w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kobylnica i określenia jej stanu liczebnego
  5. Uchwała Nr I/5/2024 w sprawie powołania składu osobowego Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kobylnica
  6. Uchwała Nr I/6/2024 w sprawie wyboru Przewodniczącego i Zastępcy Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kobylnica
  7. Uchwała Nr I/7/2024 w sprawie powołania Komisji Skarg, Wniosków i Petycji
  8. Uchwała Nr I/8/2024 w sprawie powołania składu osobowego Komisji Skarg, Wniosków i Petycji
  9. Uchwała Nr I/9/2024 w sprawie wyboru Przewodniczącego i Zastępcy Przewodniczącego Komisji Skarg, Wniosków i Petycji
  10. Uchwała Nr I/10/2024 sprawie powołania stałych Komisji Rady Gminy Kobylnica i określenia ich stanu liczebnego
  11. Uchwała Nr I/11/2024 w sprawie powołania składu osobowego Komisji Budżetu Rozwoju Gospodarczego i Rolnictwa
  12. Uchwała Nr I/12/2024 w sprawie wyboru Przewodniczącego i Zastępcy Przewodniczącego Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego i Rolnictwa
  13. Uchwała Nr I/13/2024 w sprawie powołania składu osobowego Komisji Ochrony Zdrowia, Pomocy Społecznej i Spraw Publicznych
  14. Uchwała Nr I/14/2024 w sprawie wyboru Przewodniczącego i Zastępcy Przewodniczącego Komisji Ochrony Zdrowia, Pomocy Społecznej i Spraw Publicznych
  15. Uchwała Nr I/15/2024 w sprawie powołania składu osobowego Komisji Oświaty, Kultury i Sportu
  16. Uchwała Nr I/16/2024 w sprawie wyboru Przewodniczącego i Zastępcy Przewodniczącego Komisji Oświaty, Kultury i Sportu
  17. Uchwała Nr I/17/2024 w sprawie ustalenia wynagrodzenia Wójta Gminy Kobylnica

W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący zamknął I sesję Rady Gminy Kobylnica.

Protokółowała:
M. Młodecka-Jopek

Przewodniczący Rady
Janusz Kaszowski

Powiadom znajomego