Uchwała nr LVI/510/2022
jakiego organu | Rady Gminy Kobylnica |
---|---|
z dnia | |
w sprawie | zmiany uchwały nr XXIX/248/2016 Rady Gminy Kobylnica z dnia 2 sierpnia 2016 roku w sprawie likwidacji Gminnego Zespołu Ekonomiczno – Administracyjno - Gospodarczego Szkół w Kobylnicy i utworzenia Centrum Usług Wspólnych w Kobylnicy oraz nadania mu statutu |
status uchwały | obowiązująca |
Na podstawie art. 9 ust. 1, art. 10 a – 10 d oraz art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. h ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j.: Dz. U. z 2022 r., poz. 559 ze zm.) oraz art. 12 ust. 1 pkt 2, ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t. j.: Dz. U. z 2022 r., poz. 1634 z późn. zm.), uchwala się, co następuje:
§ 1
W Statucie Centrum Usług Wspólnych w Kobylnicy, w brzmieniu nadanym załącznikiem do uchwały nr XLII/356/2017 Rady Gminy Kobylnica z dnia 22 czerwca 2017 roku w sprawie zmiany uchwały nr XXIX/248/2016 Rady Gminy Kobylnica z dnia 2 sierpnia 2016 roku w sprawie likwidacji Gminnego Zespołu Ekonomiczno – Administracyjno - Gospodarczego Szkół w Kobylnicy i utworzenia Centrum Usług Wspólnych w Kobylnicy oraz nadania mu statutu, zmienionym uchwałą nr XLVII/395/2017 Rady Gminy Kobylnica z dnia 16 listopada 2017 roku w sprawie zmiany uchwały nr XXIX/248/2016 Rady Gminy Kobylnica z dnia 2 sierpnia 2016 roku w sprawie likwidacji Gminnego Zespołu Ekonomiczno – Administracyjno - Gospodarczego Szkół w Kobylnicy i utworzenia Centrum Usług Wspólnych w Kobylnicy oraz nadania mu statutu oraz uchwałą nr X/92/2019 Rady Gminy Kobylnica z dnia 6 czerwca 2019 roku w sprawie zmiany uchwały nr XXIX/248/2016 Rady Gminy Kobylnica z dnia 2 sierpnia 2016 roku w sprawie likwidacji Gminnego Zespołu Ekonomiczno – Administracyjno - Gospodarczego Szkół w Kobylnicy i utworzenia Centrum Usług Wspólnych w Kobylnicy oraz nadania mu statutu, wprowadza się następujące zmiany:
- § 7 ust. 3 pkt 19 otrzymuje nowe brzmienie:
„19. prowadzenia postępowań dotyczących windykacji należności publiczno-prawnych”. - § 8 ust. 1 otrzymuje nowe brzmienie:
„1. Centrum obok działalności określonej w § 7 realizuje zadania własne Gminy Kobylnica, które obejmują:- administrowanie obiektami i budynkami komunalnymi, z wyłączeniem budynków mieszkalnych i dróg, z zastrzeżeniem punktu 2,
- bieżące utrzymanie dróg gminnych i dróg wewnętrznych stanowiących własność Gminy Kobylnica oraz zarządzanych przez Wójta Gminy Kobylnica,
- organizowanie dowozu dzieci i uczniów do placówek oświatowych, w tym dzieci i uczniów niepełnosprawnych m.in. do specjalistycznych placówek oświatowych, ośrodków rehabilitacyjno – wychowawczych,
- prowadzenie ewidencji szkół, przedszkoli i placówek niepublicznych oraz dokonywanie wpisu do ewidencji szkół i placówek niepublicznych oraz zmian wpisów,
- prowadzenie obsługi organizacyjnej i finansowej stypendiów naukowych i artystycznych Wójta Gminy Kobylnica dla uczniów oraz stypendiów sportowych dla osób fizycznych,
- koordynowanie spraw związanych z dofinansowaniem pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników, w tym prowadzenie postępowań oraz przygotowywanie decyzji w tym zakresie,
- wykonywanie zadań z zakresu opieki nad dziećmi do lat 3 (wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych), w tym obsługa merytoryczna dotacji dla niepublicznych jednostek opieki nad dziećmi do lat 3,
- obsługę merytoryczną dotacji dla niepublicznych przedszkoli,
- prowadzenie spraw związanych z międzygminnym rozliczaniem kosztów pobytu dzieci w przedszkolach, puntach przedszkolnych, oddziałach przedszkolnych zorganizowanych w szkołach podstawowych,
- nadzór nad spełnianiem obowiązku nauki względem osób od 16 do 18 roku życia, w tym prowadzenie windykacji w zakresie niespełniania obowiązku nauki,
- organizację i koordynację gminnych i ponadgminnych wydarzeń sportowych,
- koordynowanie spraw związanych z dofinansowaniem doskonalenia zawodowego dyrektorów szkół oraz nauczycieli,
- koordynowanie spraw związanych z organizacją konkursów w celu wyłonienia kandydatów na stanowiska dyrektorów szkół,
- koordynowanie spraw dotyczących powierzania stanowisk kierowniczych w szkołach, oraz odwoływania z tych stanowisk,
- koordynowanie spraw związanych z nadawaniem stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego,
- prowadzenie spraw związanych z udzielaniem pomocy zdrowotnej nauczycieli,
- prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem nagród i wyróżnień dla uczniów oraz nauczycieli szkół,
- koordynowanie spraw prawno - organizacyjnych szkół, w tym arkuszy organizacji szkół,
- obsługę Systemu Informacji Oświatowej w zakresie zadań jednostki samorządu terytorialnego oraz monitorowanie i weryfikowanie danych wprowadzanych przez szkoły,
- obsługę merytoryczną programów i projektów w imieniu organu prowadzącego szkoły na rzecz szkół dla których gmina jest organem prowadzącym,
- wykonywanie zadań z zakresu promocji zdrowia i profilaktyki alkoholowej skierowanych do dzieci i młodzieży z terenu Gminy Kobylnica,
- wykonywanie zadań z zakresu rozwoju sportu, turystyki i wypoczynku,
- wykonywanie zadań, w zakresie zarządzania energią, o których mowa w art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne,
- realizację zadań inwestycyjnych niezbędnych w celu utrzymania mienia gminnego.”
- w § 8 ust. 2 uchyla się pkt 4 w brzmieniu: „prowadzenia archiwum Gminy Kobylnica”.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Kobylnica.
§3
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego.