Uchwała nr LVIII/523/2022
jakiego organu | Rady Gminy Kobylnica |
---|---|
z dnia | |
w sprawie | uchwalenia budżetu Gminy Kobylnica na rok 2023 |
status uchwały | obowiązująca |
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „c” i „d” oraz lit. „i” oraz art. 60 ust 2 pkt. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2022r., poz. 559 ze zm.) oraz art. 239 w związku z art. 212, art. 94 ust. 1, art. 214, art. 215, art. 217 ust. 2 pkt 2, 3 i 6, art. 222 ust. 1 i 2, art. 235 ust. 1 i 4, art. 236 ust. 1 oraz 3-5, art.237, art. 243, art. 258 ust. 1 pkt. 1, 3 i 4 oraz art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2022r., poz. 1634 ze zm.) a także art. 6 ustawy z dnia 15 września 2022r. o zmianie ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2022r. poz. 1964) Rada Gminy Kobylnica uchwala, co następuje:
§ 1
Ustala się dochody budżetu gminy na rok 2023 w łącznej wysokości: 113.347.689 zł, w tym:
- dochody bieżące w wysokości: 83.763.945 zł, w tym:
- z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt. 2 i 3 ustawy o finansach publicznych w wysokości 152.760 zł.
- dochody majątkowe w wysokości: 29.583.744 zł, w tym:
- z tytułu dotacji środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt. 2 i 3 ustawy o finansach publicznych w wysokości 4.481.955 zł.
- zgodnie z załącznikiem nr 1.
- z tytułu dotacji środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt. 2 i 3 ustawy o finansach publicznych w wysokości 4.481.955 zł.
§ 2
- Ustala się wydatki budżetu gminy na 2023 rok w łącznej wysokości: 133.283.391 zł - zgodnie z załącznikiem nr 2.
- Wydatki budżetu obejmują plan wydatków bieżących w wysokości: 88.558.102 zł, w tym:
- wydatki bieżące jednostek budżetowych w kwocie 64.485.589 zł, z czego:
- wydatki na wynagrodzenia i składki od nich naliczane w wysokości 36.903.967 zł;
- wydatki związane z realizacją zadań statutowych jednostek budżetowych w wysokości 27.581.622 zł;
- wydatki na dotacje na zadania bieżące w wysokości: 8.869.703 zł;
- wydatki na świadczenia na rzecz osób fizycznych w wysokości: 7.455.280 zł;
- wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt. 2 i 3 ustawy o finansach publicznych, w części związanej z realizacją zadań gminy w wysokości 163.530 zł;
- wydatki na obsługę długu publicznego w wysokości: 7.584.000 zł;
- zgodnie z załącznikiem nr 2.
- wydatki bieżące jednostek budżetowych w kwocie 64.485.589 zł, z czego:
- Wydatki budżetu obejmują plan wydatków majątkowych w wysokości: 44.725.289 zł, w tym:
- wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne w kwocie 44.725.289 zł, w tym:
- na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt. 2 i 3 ustawy o finansach publicznych w wysokości 7.444.205 zł;
- zgodnie z załącznikiem nr 2.
- na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt. 2 i 3 ustawy o finansach publicznych w wysokości 7.444.205 zł;
- wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne w kwocie 44.725.289 zł, w tym:
§ 3
Różnica między dochodami i wydatkami stanowi deficyt budżetu gminy w kwocie 19.935.702 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
- zaciągniętego kredytu w kwocie 9.326.364 zł,
- zaciągniętej pożyczki inwestycyjnej w kwocie: 3.442.096 zł na pokrycie wkładu krajowego na realizację projektów współfinansowanych, w co najmniej 50% ze środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych,
- wolnych środków w kwocie: 7.167.242 zł.
§ 4
Ustala się przychody budżetu w łącznej kwocie 25.609.338 zł oraz rozchody budżetu w łącznej kwocie 5.673.636 zł - zgodnie z załącznikiem nr 3.
§ 5
W budżecie gminy tworzy się rezerwy:
- ogólną w wysokości 220.000 zł;
- celową w wysokości 230.000 zł, z przeznaczeniem na zarządzanie kryzysowe.
§ 6
W planie dochodów i wydatków budżetu gminy wyodrębnia się:
- Dochody w wysokości 5.160.803 zł na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami - zgodnie z załącznikiem nr 4.
- Wydatki w wysokości 4.972.246 zł na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami - zgodnie z załącznikiem nr 5.
- Dochody związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 39.600 zł i wydatki z nimi związane w wysokości 2.646.467 zł - zgodnie z załącznikiem nr 6.
- Wydatki w wysokości 204.000 zł z tytułu pomocy finansowej udzielanej między jednostkami samorządu terytorialnego – zgodnie z załącznikiem nr 7.
- Dochody w kwocie 645.000 zł z tytułu korzystania z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 645.000 zł na realizację zadań określonych w Gminnym Programie Profilaktyki Uzależnień - zgodnie z załącznikiem nr 8.
- Dochody w wysokości 18.000 zł z tytułu opłat i kar za korzystanie ze środowiska oraz wydatki w wysokości 18.000 zł na finansowanie wydatków w zakresie ochrony środowiska - zgodnie z załącznikiem nr 9.
- Dotacje podmiotowe z budżetu gminy na łączną kwotę 4.911.840 zł – zgodnie z załącznikiem nr 10.
- Dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty nienależące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę 991.000 zł – zgodnie z załącznikiem nr 11.
- Dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty należące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę 244.050 zł – zgodnie z załącznikiem nr 12.
- Plan wydatków budżetu na przedsięwzięcia realizowane ze środków Funduszu Sołeckiego w podziale na Sołectwa - zgodnie z załącznikiem nr 13.
- Plan wydatków budżetu obywatelskiego w podziale na zadania infrastrukturalne i społeczne - zgodnie z załącznikiem nr 14.
- Dochody z tytułu gospodarowania odpadami komunalnymi w wysokości 5.739.362 zł oraz wydatki związane z funkcjonowaniem systemu gospodarowania odpadami komunalnymi w wysokości 5.739.362 zł.
- Odpis na rzecz Izby Rolniczej w wysokości 50.228 zł.
§ 7
- Ustala się limity wydatków na zadania inwestycyjne realizowane w roku 2023 roku w łącznej kwocie 44.725.289 zł – zgodnie z załącznikiem nr 15.
- Upoważnia się Wójta Gminy Kobylnica do zaciągania zobowiązań związanych z realizacją zadań inwestycyjnych i zakupów inwestycyjnych - jak w załączniku nr 15.
§ 8
- Ustala się limity zobowiązań z tytułu kredytów oraz pożyczek zaciąganych na:
- sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w wysokości 1.000.000 zł;
- sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w wysokości 12.768.460 zł,
- spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie 5.673.636 zł.
- Ustala się limit zobowiązań z tytułu umowy PPP na kwotę 1.489.397 zł.
- Ustala się limit zobowiązań z tytułu umowy leasingu operacyjnego z opcją wykupu samochodów służbowych na kwotę 151.067 zł.
§ 9
W zakresie wykonywania budżetu Wójta Gminy upoważnia się do:
- dokonywania zmian w planie wydatków między rozdziałami i paragrafami w ramach działu, w tym w zakresie wydatków na wynagrodzenia ze stosunku pracy oraz zmian planu wydatków majątkowych,
- dokonywania zmian w planie dochodów i wydatków związanych ze:
- zmianą kwot lub uzyskaniem płatności przekazywanych z budżetu środków europejskich, o ile zmiany te nie pogorszą wyniku budżetu;
- zmianami w realizacji przedsięwzięcia finansowanego z udziałem środków europejskich albo środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 3 ustawy o finansach publicznych, o ile zmiany te nie pogorszą wyniku budżetu;
- zwrotem płatności otrzymanych z budżetu środków europejskich.
- zaciągania kredytów i pożyczek na:
- pokrycie przejściowego deficytu budżetu, z których zadłużenie w trakcie roku nie może przekroczyć limitu 1.000.000 zł;
- finansowanie planowanego deficytu budżetu w wysokości 9.326.364 zł;
- spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych kredytów i pożyczek do łącznej kwoty 5.673.636 zł.
- udzielania w roku budżetowym poręczeń i gwarancji do łącznej kwoty 500.000 zł,
- lokowania czasowo wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu Gminy.
§ 10
Upoważnia się Wójta Gminy do przekazywania uprawnień podległym jednostkom organizacyjnym do zaciągania w roku 2023 zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku 2023 i latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy. Łączna wartość powyższych zobowiązań wraz ze zobowiązaniami gminy nie może przekroczyć kwoty 25.000.000 zł.
§ 11
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Kobylnica.
§ 12
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2023 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.
Załączniki do uchwały nr LVIII/523/2022 stanowią dokumenty, które nie spełniają wymagań WCAG 2.1 w zakresie dostępności cyfrowej, określonych w Załączniku do Ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. 2019 poz. 848).
Alternatywny sposób dostępu do zamieszczonych treści można uzyskać poprzez kontakt telefoniczny pod numer: 59 858 62 49.