W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Gmina Kobylnica

ul. Główna 20, 76-251 Kobylnica
województwo pomorskie

tel.: 59 858 62 00
sekretariat Wójta tel: 59 842 96 17
fax: 59 810 21 43

email: kobylnica@kobylnica.pl
strona internetowa: www.kobylnica.pl

NIP: 839-17-19-997
REGON: 770979832

adres skrzynki ePUAP: /59r47dodbr/skrytka

Uchwała nr X/111/2024

Szczegóły
jakiego organu Rady Gminy Kobylnica
z dnia
w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Kobylnica na rok 2025
status uchwały obowiązująca

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit.  „b”  i „d” oraz lit. „i” oraz art. 60 ust 2 pkt. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2024r., poz. 1465 z późn. zm.), oraz art. 239  w  związku z art. 212, art. 94 ust. 1, art. 214, art. 215, art. 217 ust. 2 pkt  1 i 6, art. 222 ust. 1 i 2, art. 235 ust. 1 i 4, art. 236 ust. 1 oraz 3-5, art.237,  art. 243, art. 258 ust. 1 pkt. 1, 3 i 4 oraz art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2024r., poz. 1530 z późn.zm.), art. 111 ustawy z dnia 12 marca 2022r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (Dz.U. z 2024 r. poz. 167) Rada Gminy Kobylnicy uchwala, co następuje:

§ 1

Ustala się dochody budżetu gminy na rok 2025 w łącznej wysokości: 147.579.725,17 zł, w tym:

  1. dochody bieżące w wysokości: 116.837.986,67 zł, w tym:
    z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt. 2 i 3 ustawy o finansach publicznych w wysokości 106.392,00 zł.
  2. dochody majątkowe w wysokości: 30.741.738,50 zł, w tym:
    z tytułu dotacji środków  na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt. 2 i 3 ustawy o finansach publicznych w wysokości 1.507.178,00 zł.

- zgodnie z załącznikiem nr 1.

§ 2

  1. Ustala się wydatki budżetu gminy na 2025 rok w łącznej wysokości: 143.090.167,76 zł
    - zgodnie z załącznikiem nr 2.
  2. Wydatki budżetu obejmują plan wydatków bieżących w wysokości: 107.732.111,26 zł, w tym:
    1. wydatki bieżące jednostek budżetowych w kwocie 76.468.514,32 zł, z czego:
      1. wydatki na wynagrodzenia i składki od nich naliczane w wysokości 45.691.738,73 zł;
      2. wydatki związane z realizacją zadań statutowych jednostek budżetowych w wysokości 30.776.775,59 zł;
    2. wydatki na dotacje na zadania bieżące w wysokości: 15.857.023,94 zł;
    3. wydatki na świadczenia na rzecz osób fizycznych w wysokości: 7.653.573,00 zł;
    4. wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt. 2 i 3 ustawy o finansach publicznych, w części związanej z realizacją zadań gminy w wysokości 53.000,00 zł;
    5. wydatki na obsługę długu publicznego w wysokości: 7.700.000,00 zł;
      - zgodnie z załącznikiem nr 2.
  3. Wydatki budżetu obejmują plan wydatków majątkowych w wysokości: 35.358.056,50 zł, w tym: wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne w kwocie 35.358.056,50 zł, w tym:
    na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt. 2 i 3  ustawy o finansach publicznych w wysokości 1.958.720,00 zł;
    - zgodnie z załącznikiem nr 2.

§ 3

  1. Ustala się wydatki na zadania inwestycyjne na 2025 rok - zgodnie z załącznikiem nr 3.
  2. Ustala się plan wydatków na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 - zgodnie z załącznikiem nr 4.

§ 4

Określa się nadwyżkę budżetu w wysokości 4.489.557,41 zł, która zostanie przeznaczona na wykup papierów wartościowych oraz spłatę pożyczek i kredytów.

§ 5

Ustala się przychody budżetu w łącznej kwocie 2.638.493,00  zł oraz rozchody budżetu w łącznej kwocie 7.128.050,41 zł - zgodnie z załącznikiem nr 5.

§ 6

W budżecie gminy tworzy się rezerwy:

  1. ogólną w wysokości 452.815,59 zł;
  2. celową w wysokości 271.702,00 zł, z przeznaczeniem na zarządzanie kryzysowe.

§ 7

Ustala się plan dochodów i wydatków Gminy Kobylnica związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami - zgodnie z załącznikiem nr 6.

§ 8

Ustala się wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego - zgodnie z załącznikiem nr 7.

§ 9

Ustala się dochody w kwocie 719.000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wpływów z części opłaty za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych w obrocie hurtowym oraz wydatki w kwocie 719.000 zł na realizację zadań określonych w Gminnym Programie Profilaktyki Uzależnień.

§ 10

Ustala się dochody w wysokości 20.000 zł oraz wydatki w wysokości 20.000 zł w związku z realizacją zadań określonych ustawą - Prawo ochrony środowiska - zgodnie z załącznikiem nr 8.

§ 11

Określa się dotacje podmiotowe z budżetu gminy na łączną kwotę 9.866.510,00 zł – zgodnie z załącznikiem nr 9.

§ 12

Ustala się dotacje celowe na zadania własne gminy  realizowane przez podmioty należące i nienależące do sektora finansów publicznych  na kwotę 3.084.073,50 zł – zgodnie z załącznikiem nr 10.

§ 13

Ustala się plan wydatków budżetu na przedsięwzięcia realizowane ze środków Funduszu Sołeckiego w podziale na Sołectwa - zgodnie z załącznikiem nr 11.

§ 14

Ustala się dochody z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami w wysokości 6.100.000,00 zł oraz wydatki związane z funkcjonowaniem systemu gospodarowania odpadami komunalnymi w wysokości 8.227.961,00 zł - zgodnie z załącznikiem nr 12.

§ 15

Ustala się kwotę wydatków na rzecz Izby Rolniczej w wysokości 53.475,00 zł.

§ 16

  1. Ustala się limity zobowiązań z tytułu kredytów zaciąganych na:
    1. sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w wysokości 3.000.000 zł;
  2. Ustala się limit zobowiązań z tytułu umowy PPP na kwotę 1.336.929,00 zł.
  3. Ustala się limit zobowiązań z tytułu umowy leasingu operacyjnego z opcją wykupu samochodów służbowych na kwotę 151.066,32 zł.

§ 17

Upoważnia się Burmistrza Kobylnicy do:

  1. zaciągania kredytów na sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w wysokości 3.000.000,00 zł,
  2. dokonywania zmian w planie wydatków między rozdziałami i paragrafami w ramach działu, w tym w zakresie wydatków na wynagrodzenia ze stosunku pracy oraz zmian planu wydatków majątkowych,
  3. dokonywania zmian w planie dochodów i wydatków związanych ze:
    1. zmianą kwot lub uzyskaniem płatności przekazywanych z budżetu środków europejskich, o ile zmiany te nie pogorszą wyniku budżetu;
    2. zmianami w realizacji przedsięwzięcia finansowanego z udziałem środków europejskich albo środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 3 ustawy o finansach publicznych, o ile zmiany te nie pogorszą wyniku budżetu;
    3. zwrotem płatności otrzymanych z budżetu środków europejskich;
  4. lokowania czasowo wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu Gminy;
  5. dokonywania zmian w celu realizacji zadań związanych z pomocą obywatelom Ukrainy, w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa w zakresie:
    1. dokonywania zmian w planie dochodów i wydatków budżetu Gminy Kobylnica, w tym dokonywania przeniesień wydatków między działami klasyfikacji budżetowej,
    2. dokonywania czynności, o których mowa art. 258 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych,
    3. dokonywania zmian w planie wydatków budżetu Gminy Kobylnica związanych z wprowadzeniem nowych inwestycji lub zakupów inwestycyjnych, o ile zmiana ta nie pogorszy wyniku budżetu jednostki.

§ 18

Upoważnia się Burmistrza Kobylnicy do przekazywania uprawnień podległym jednostkom organizacyjnym do zaciągania w roku 2025 zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku 2025 i latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy. Łączna wartość powyższych zobowiązań wraz ze zobowiązaniami gminy nie może przekroczyć kwoty 25.000.000,00 zł.

§ 19

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Kobylnicy.

§ 20

Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2025 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.


Załączniki do uchwały nr X/111/2024 stanowią dokumenty, które nie spełniają wymagań WCAG 2.1 w zakresie dostępności cyfrowej, określonych w Załączniku do Ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U.2023.82). Alternatywny sposób dostępu do zamieszczonych treści można uzyskać poprzez kontakt telefoniczny pod numer: 59 858 62 49.

Załączniki

Powiadom znajomego