W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Gmina Kobylnica

ul. Główna 20, 76-251 Kobylnica
województwo pomorskie

tel.: 59 858 62 00
sekretariat Wójta tel: 59 842 96 17
fax: 59 810 21 43

email: kobylnica@kobylnica.pl
strona internetowa: www.kobylnica.pl

NIP: 839-17-19-997
REGON: 770979832

adres skrzynki ePUAP: /59r47dodbr/skrytka

Zarządzenie nr 280/2023

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
wydane przez Wójta Gminy Kobylnica
z dnia
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej
Status obowiązujące

Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 40 ze zm.) oraz art. 26 i 27 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j.  Dz.U. z 2023 r., poz. 120 ze zm.) zarządza się, co następuje:

§ 1

  1. Przeprowadza się inwentaryzację roczną aktywów i pasywów na zasadach określonych w niniejszym zarządzeniu.
  2. Inwentaryzacją roczną należy objąć następujące aktywa i pasywa :
    1. drogą spisu z natury na arkuszach spisowych aktywów pieniężnych (z wyjątkiem zgromadzonych na rachunkach bankowych), papierów wartościowych w postaci materialnej, rzeczowych składników aktywów obrotowych, w szczególności:
      1. nie zużyte rzeczowe składniki aktywów obrotowych – materiałów, które w momencie zakupu bezpośrednio obciążały koszty oraz nie zużytych materiałów i towarów odpisanych w koszty w momencie ich zakupu (paliwo w samochodach służbowych);
      2. pozostałe środki trwałe – ruchome oddane do użytkowania pracownikom oraz radnym Gminy (laptopy, tablety, aparaty telefoniczne - komórkowe);
      3. pozostałe środki trwałe – ruchome stanowiące własność innych podmiotów, a znajdujące się w jednostce (PUW);
      4. środki trwałe znajdujące się na terenie niestrzeżonym–  (wiaty przystankowe);
      5. środki pieniężne w kasie;
      6. druki ścisłego zarachowania.
    2. w drodze uzyskania potwierdzenia sald od kontrahentów aktywów finansowych zgromadzonych na rachunkach bankowych lub przechowywanych przez inne jednostki, w tym papierów wartościowych w formie zdematerializowanej, należności, a  w szczególności:
      1. należności od kontrahentów, z wyjątkiem należności spornych i wątpliwych, publicznoprawnych, należności od pracowników oraz osób nie prowadzących ksiąg rachunkowych
      2. środki pieniężne zgromadzone na rachunkach bankowych.
    3. w drodze weryfikacji dokumentów z zapisami w księgach rachunkowych środków trwałych, do których dostęp jest znacznie utrudniony, gruntów oraz praw zakwalifikowanych do nieruchomości, należności spornych i wątpliwych, a w bankach również należności zagrożonych, należności i zobowiązań wobec osób nieprowadzących ksiąg rachunkowych, z tytułów publicznoprawnych, a także innych aktywów i pasywów a przeprowadzenie ich spisu z natury lub uzgodnienie z przyczyn uzasadnionych nie było możliwe w szczególności:
      1. wartości niematerialne i prawne,
      2. należności sporne, wątpliwe, należności i zobowiązania wobec  pracowników,
      3. zobowiązania wobec kontrahentów oraz zobowiązania publicznoprawne,
      4. należności i zobowiązania wobec osób nie prowadzących ksiąg rachunkowych,
      5. fundusze własne i specjalne.
  3. Szczegółowe terminy przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji przedstawia harmonogram stanowiący załącznik do zarządzenia.

§ 2

Inwentaryzację należy przeprowadzić według stanu na dzień:

  1. należności w drodze uzgodnienia sald z kontrahentami – 30.11.2023 r,
  2. środków pieniężnych na rachunkach bankowych – 31.12.2023 r.
  3. zapasów (materiały nie zużyte składniki majątku obrotowego – które w momencie zakupu bezpośrednio obciążały koszty - 31.12.2023 r.

§ 3

Inwentaryzacją należy objąć druki ścisłego zarachowania według stanu na dzień 31.12.2023 r.

§ 4

Do przeprowadzenie inwentaryzacji powołuje się  zespoły spisowe w składzie:

  1. Zespół spisowy nr 1 (spis z natury)
    1. Małgorzata Krzysztofik – przewodnicząca komisji
    2. Angelika Wites - Lipińska – członek komisji
    3. Marzena Młodecka – Jopek – członek komisji
  2. Zespół spisowy nr 2 (uzgodnienie sald z kontrahentami, weryfikacja)
    1. Anna Budzik – przewodnicząca komisji
    2. Anna Adamska – członek komisji
    3. Aneta Kucman – członek komisji
  3. Zespół spisowy nr 3 (spis z natury środki pieniężne w kasie, druki ścisłego zarachowania)
    1. Iwona Rosołek – przewodnicząca komisji
    2. Ewa Rosiak – członek komisji

Zobowiązuje się osoby wymienione w niniejszym zarządzeniu do działania zgodnie z harmonogramem, o którym mowa w § 1.

§ 5

Za przeprowadzenie inwentaryzacji w sposób właściwy i zgodny z przepisami odpowiadają prowadzący ewidencję poszczególnych rodzajów aktywów zgodnie z zakresami czynności. Ogólny nadzór nad inwentaryzacją i jej rozliczeniem oraz sporządzenie dokumentacji inwentaryzacyjnej należy do głównego księgowego, któremu powierza się wykonanie niniejszego zarządzenia.

§ 6

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Załączniki

Powiadom znajomego