Miejsce |
Urząd Gminy Kobylnica Adres do korespondencji: 76-251 Kobylnica, ul. Główna 20
Referat Spraw Obywatelskich i Działalności Gospodarczej Stanowisko ds. dowodów tożsamości i wyborców nr pokoju: 2
Godziny przyjęć: pn: 7:30 - 16:30 wt - czw: 7:30 - 14:00 pt: 7:30 - 14:00
tel. 59 842-90-70 wew. 250
|
Wymagane dokumenty |
- wniosek do pobrania poniżej lub w pokoju numer 2,
- dowód osobisty lub paszport (do wglądu),
- dowód dokonania opłaty od osób mających obowiązek uiszczenia tej opłaty.
|
Sposób załatwienia sprawy |
- wydanie zaświadczenia o numerze PESEL,
- zaświadczenie można odebrać osobiście w pokoju numer 2 lub może zostać doręczone za pośrednictwem poczty (zgodnie z życzeniem wnioskodawcy).
|
Opłaty |
- 17 zł. Opłatę skarbową należy wnosić w kasie Urzędu Gminy Kobylnica lub na rachunek Urzędu Gminy Kobylnica: nr konta 73 9317 0002 0090 0733 2000 0010. W przypadku dokonywania przelewu w tytule wpłaty należy podać:
- informację, że jest to opłata skarbowa,
- sprawę, w której wnoszona jest opłata,
- zwolnione z opłat skarbowych są zaświadczenia o numerze PESEL nadanym po raz pierwszy lub po zmianie numeru, a także zaświadczenia wydawane celem złożenia wniosku o rekompensatę za mienie zabużańskie, przedłożenia m.in. w Wydziale Spraw Społecznych, Powiatowym Urzędzie Pracy, Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej itp.,
- jeżeli z wnioskiem o wydanie zaświadczenia występuje pełnomocnik- opłata skarbowa 17 zł.
|
Czas załatwienia sprawy |
7 dni od daty złożenia wniosku. |
Tryb odwoławczy |
Brak |
Podstawa prawna |
- ustawa z dnia 24 września 2010 roku o ewidencji ludności,
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks Postępowania Administracyjnego,
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej,
- rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 roku w sprawie zapłaty opłaty skarbowej,
- rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 21 grudnia 2018 roku w sprawie trybu rejestracji danych w rejestrze PESEL oraz w rejestrach mieszkańców.
|
Inne informacje |
- o zaświadczenie takie może wystąpić tylko osoba chcąca uzyskać potwierdzenie swoich danych lub jej pełnomocnik (PESEL osób trzecich– patrz karta usługi „Udostępnianie danych osobowych”),
- opłatę skarbową należy wnieść z chwilą złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia,
- w przypadku, gdy zaświadczenie nie zostanie wydane można złożyć wniosek o zwrot opłaty skarbowej,
- istnieje możliwość złożenia wniosku w Biurze Obsługi Interesanta w holu głównym na parterze w poniedziałki w godz. 7:30- 16:30; od wtorku do czwartku w godz. 7:30- 15:30; w piątki w godz. 7:30- 14:30; wniosek ten będzie przekazany na Stanowisko ds. ewidencji ludności celem rozpatrzenia.
|
Druki |
|