Zarządzenie nr 281/2021
Wersja strony w formacie XMLwydane przez | Wójta Gminy Kobylnica |
---|---|
z dnia | |
w sprawie | przeprowadzenia inwentaryzacji i powołania komisji inwentaryzacyjnej |
Status | obowiązujące |
Na podstawie art.26 i art.27 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz.217 ze zm.) oraz "Instrukcji inwentaryzacyjnej" stanowiącej załącznik Nr 7 do zarządzenia Nr 1/2011 Wójta Gminy Kobylnica z dnia 3 stycznia 2011 r. w sprawie ustalenia dokumentacji opisującej przyjęte zasady (polityką) rachunkowości zarządza się, co następuje:
§1
Zarządzam przeprowadzenie inwentaryzacji aktywów i pasywów w roku obrotowym 2021.
§2
Do przeprowadzenia inwentaryzacji powołuję komisję inwentaryzacyjną w składzie:
- Iwona Kamińska – przewodnicząca komisji
- Aleksandra Pacucha – członek komisji
- Aneta Lemcio – członek komisji
- Anna Kowaleczka – członek komisji
- Barbara Żylis – członek komisji
- Eryk Filip – członek komisji
- Ewa Rosiak – członek komisji
- Iwona Rosołek – członek komisji
- Kamil Stegienta – członek komisji
- Katarzyna Lemańczyk – członek komisji
- Magdalena Dybowska – członek komisji
- Marzena Młodecka – Jopek – członek komisji
- Monika Koszałka – członek komisji
- Ryszard Roda – członek komisji.
§3
W celu sprawnego przeprowadzenia spisu z natury powołuję zespoły spisowe w składzie:
- środki pieniężne i druki ścisłego zarachowania:
- Ewa Rosiak
- Iwona Rosołek
- środki trwałe i pozostałe środki trwałe (w tym budynki, budowle i lokale):
- Barbara Żylis
- Katarzyna Lemańczyk
- Kamil Stegienta
- infrastruktura komunalne (w tym studnie, kolektory deszczowe, kotły, kotłownie itp.):
- Aleksandra Pacucha
- Ryszard Roda
- środki trwałe i pozostałe środki trwałe (w tym środki transportu, paliwo, sprzęt będący w dyspozycji sołtysów i radnych, sprzęt OSP itp.) oraz składniki majątkowe będące własnością obcych jednostek powierzonych do używania dla Urzędu Gminy:
- Monika Koszałka
- Marzena Młodecka – Jopek
- środki trwałe i pozostałe środki trwałe stanowiące wyposażenie budynku Urzędu Gminy oraz materiały na składzie Urzędu Gminy (materiały odpisywane w momencie zakupu bezpośrednio w koszty):
- Aneta Lemcio
- Eryk Filip
- Magdalena Dybowska
- Anna Kowaleczka.
§4
Inwentaryzację składników majątku w drodze weryfikacji sald dokonują członkowie komisji będący pracownikami Referatu Finansowego, w uzgodnieniu z pracownikami merytorycznymi w zakresie:
- środków trwałych, do których dostęp jest znacznie utrudniony
- inwestycje w budowie
- gruntów
- należności i zobowiązania publiczno – prawne
- należności sporne i wątpliwe
- należności i zobowiązania wobec pracowników
- należności wobec osób nieprowadzących ksiąg rachunkowych
- zobowiązania wobec kontrahentów
- pozostałe rozrachunki
- fundusze własne i specjalne
- wartości niematerialne i prawne.
§5
Osoby wymienione w §2 ponoszą pełną odpowiedzialność za właściwe oraz zgodne z obowiązującymi przepisami przeprowadzenie spisu z natury.
§6
Inwentaryzację w drodze uzyskania potwierdzenia sald dotyczącą środków pieniężnych zgromadzonych na rachunkach bankowych, należności (bezsporne i wątpliwe, publiczno – prawne, pożyczki i kredyty, należności od pracowników i osób nie prowadzących ksiąg rachunkowych), zobowiązania wobec kontrahentów przeprowadzą członkowie komisji będący pracownikami Referatu Finansowego.
§7
Ogólny nadzór merytoryczny nad prawidłowością, kompletnością i terminowością spisów inwentaryzacyjnych sprawuje Główny Księgowy.
§8
Zobowiązuję przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej i Głównego Księgowego do przeprowadzenia szkolenia osób powołanych do inwentaryzacji, a także pracowników Urzędu Gminy odpowiedzialnych materialnie oraz pracowników prowadzących ewidencję inwentaryzowanych składników.
§9
Zobowiązuję pracowników odpowiedzialnych materialnie do odpowiedniego przygotowania i uporządkowania rejonów spisowych oraz znajdujących się w nich składników, jak również do udziału w czynnościach spisów z natury.
§10
Inwentaryzację należy przeprowadzić zgodnie z harmonogramem inwentaryzacji na 2021 rok, stanowiącym załącznik nr 1 do zarządzenia.
§11
- Po zakończeniu inwentaryzacji przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej zarządzi przeprowadzenie weryfikacji jej wyników i sporządzi z tego protokół zakończony wnioskami w sprawie rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych i po uzyskaniu opinii Głównego Księgowego przedłoży je do zatwierdzenia.
- Sprawozdanie z przeprowadzonej inwentaryzacji oraz protokół weryfikacji różnic inwentaryzacyjnych należy przedłożyć w terminie do dnia 25 marca 2022 r.
§12
Zatwierdzone wyniki inwentaryzacji podlegają ujęciu w księgach roku obrotowego.
§13
Inwentaryzację należy przeprowadzić i rozliczyć wg stanu księgowego na dzień 31 grudnia 2021 r.
§14
Inwentaryzacja będzie przebiegała w godzinach urzędowania urzędu, bez zakłócenia toku jego pracy, w okresie od 11.10.2021 r. do 31.12.2021 r.
§15
Osoby powołane na członków zespołu spisowego ponoszą pełną odpowiedzialność za właściwe oraz zgodne z obowiązującymi przepisami przeprowadzenie spisu z natury.
§16
Wykonanie zarządzenia powierzam przewodniczącemu komisji inwentaryzacyjnej.
§17
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Zamieszczony załącznik stanowi dokument, który nie spełniaj wymagań WCAG 2.1 w zakresie dostępności cyfrowej, określonych w Załączniku do Ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. 2019 poz. 848).
Alternatywny sposób dostępu do zamieszczonych treści można uzyskać poprzez kontakt telefoniczny pod numer: 59 858 62 00 wew. 239.